Odzyskiwanie danych - NAS i chmury domowe

Odzyskiwanie danych z chmury

Oferujemy odzyskiwanie danych z NAS i chmury domowej.

Chmury domowe zyskują coraz większa popularność jako narzędzie do zarządzania danymi domowników. Są wygodnym rozwiązaniem do  przechowywania, porządkowania i tworzenia kopii zapasowych plików z komputerów, laptopów, tabletów i telefonów komórkowych. Użytkownicy chmur domowych mają dostęp do zdjęć, filmów, muzyki, dokumentów i pozostałych danych z dowolnego miejsca i w każdym czasie. Jest to wygodne rozwiązanie do zarządzania danymi rodziny. Czasami jednak dochodzi do awarii urządzenia lub przypadkowego usunięcia danych z chmury domowej. Dowiedź się jakie mogą być przyczyny awarii chmury domowej i jakie kroki podjąć po utracie danych.

 

chmury domowe bezpieczeństwo danych

Chmura domowa daje szereg rozwiązań chroniących przed utratą danych:

– ma wbudowane automatyczne oprogramowanie antywirusowe
– daje możliwość odtworzenia danych z kopii zapasowych-
–  automatycznie tworzy kopie zapasowych naszych zdjęć, filmików i dokumentów
– można ją skonfigurować jak macierz RAID 5 lub RAID 1 aby zwiększyć bezpieczeństwo w razie awarii dysku

Zdarzają się jednak przypadki, że pomimo szeregu zabezpieczeń i zrobienia kopii zapasowych dojdzie do utraty danych z chmury domowej.

Avidata oferuje usługi odzyskiwania z systemów NAS, SAN, SDS i DAS. Technicy Avidata mają szeroką wiedzę na temat technologii dysków sieciowych. Obsługujemy nośniki wszystkich producentów pracujące na różnorodnych systemach operacyjnych.

W przypadkach pilnych pracujemy 24h/ dobę.

domowy serwer NAS przyczyny awarii

Do utraty danych z chmur domowych i systemów NAS, SAN, SDS i DAS dochodzi w wyniku
– błędów ludzkich: skasowanie danych, reinstalacja, nadpisanie lub format woluminu.
– awaria zasilania, przepięcia, skoki napięcia – mogą doprowadzić do rozsynchronizowania macierzy RAID.
– przegrzanie – może spowodować awarię sprzętu np. dysków lub kontrolera sterującego pracą NAS.
– uszkodzenie lub zużycie jednego lub kilku dysków.
– wydarzenia losowe takie jak zalanie, pożar
– skontaktować się z doradcą AVIDATA- umówimy bezpieczne przekazanie urządzeń do naszej siedziby.

 

 

 

 

Awaria macierzy - co dalej?

W przypadku awarii systemów NAS, SAN, SDS i DAS należy
– zamknąć system i wyłączyć urządzenie
– nie wykonywać aktualizacji systemu, próby automatycznej naprawy
– wyjmować dysków z urządzenia, zamieniać dysków miejscami, wkładać nowych dysków do urządzenia
– przed wykonaniem aktualizacji systemu sprawdzić czy są wykonane kopie zapasowe
– nie wgrywać kopii zapasowej na ten sam wolumin
– nie podejmować prób samodzielnego odzyskiwania danych za pomocą oprogramowania z sieci.

 

W przypadku awarii chmury domowej nie podejmuj próby samodzielnego odzyskiwania danych. Czynności wykonywane na dyskach po awarii mogą pogorszyć stan dysków i spowodować trwałą utratę danych. Skuteczne odzyskiwanie danych z chmur domowych jest możliwe w laboratorium odzyskiwania danych. Należy mieć doświadczenie i wiedzę z zakresu budowy dysków oraz sposobu zapisu danych na dysku.

 

Zauważyłeś awarię? Zadzwoń, bezpłatna konsultacja – 730 028 969

Nasi klienci

Potrzebujesz odzyskać dane?

Skontaktuj się z nami


    Rodzaj nośnika (dysk, telefon) *


    Imię / nazwisko *


    E-mail *


    Telefon


    Treść wiadomości *

    * pola obowiązkowe do wypelnienia

    Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Kontynuując korzystanie z serwisu, zgadzasz się na ich użycie.